Merhaba,

Ubuntu üzerinde LibreOffice 3.3.4 kullanıyorum. Doktora anket verilerimi
calc üzerine yükledim. 158 satır JA sütun şeklinde bir çalışma sayfası
(matris) oluştu. Bu çalışma sayfasını SPSS kullandığım için exel formatında
kaydetmem gerekiyor. ancak farklı kaydet yaptığımda "uyarı belge seçili
biçimin desteklediğinden fazla satır içeriyor fazla satırlar kaydedilmedi"
mesajı veriyor ve çalışma sayfasını eksik kaydediyor

Karşılaştığınız problemi gidermek için CSV dosya formatını kullanmanın
en uygun bir yol olduğunu düşünüyorum.

Diğer bir yol ise, kolayının nasıl yapıldığını bilemiyorum, satırlarla
sütünları yer değiştirmeniz, 181 sütunu Excel destekleyecektir. Ama
bunu elle yapmak zor olacaktır. Kolayını bilen varsa paylaşması
faydalı olacaktır.

Bununla birlikte Zeki Bey'in sorusunu da cevaplamış olmak isterim:

Satırlarla sütunları yer değiştirmek için öncelikle verininzin
tamamını seçin ve hafızaya/panoya kopyalayın, sonrasında başka bir
tablo ya da sayfada sağ tıklarak "Paste sepecial" (Özel Yapıştır)
seçeneğini seçin karşınıza gelen diyalogda Options (seçenkler)
kısmında Transpose (sizde tersine çevir yazıyor olabilir) seçeneğinin
yanında çentik olmasını sağlayın ve tamam diyerek yapıştırın. Verinin
satır ve sütunlar yer değiştirimiş olarak yapıştırılmasını böyle
sağlayabilirsiniz.

Not: Ben LibreOffice 3.5.2 İngilizce kullanıyorum, bu nedenle menü
isimlerini ingilizce olarak örnekleyebildim kusura bakmayın.

Ergin.
--
http://ai-portal.com
http://yapay-zeka.org