Merhaba arkadaşlar,

Bugün LibreOffice'in 3.5.0 sürümü yayımlandı. Resmi duyuru, TDF
günlüğünden yapıldı[1].

Öncelikle 3.5 serisi için çeviri çalışmalarına katılan arkadaşları
kendi adıma yürekten tebrik ediyorum. Ellerimize sağlık!

 Her ne kadar RC3 çevirilerinde %99 seviyesinde kalmış olsak ve bu
çevirilerin 3.5 kararlı sürümde yer almış olmasına rağmen,
yerelleştirme oranımız'ı %100 kabul edebiliriz.

Çevirisini yapamadığımız(RC3 zamanında 700 civarı kelime olsa gerek)
girdilerin %80'i NLP Solver eklentisiyle ilgili, bu eklenti bu sürümde
pakete dahil oldu, ve bir eklenti olduğu için arayüz hesabına katmamak
doğru olur, geriye kalan 130 civarı girdiyse, Calc'ın ileri düzey
matematik formülleri vb konulardaydı ki, çeviremediğimiz bu girdilerin
büyük kısmı tahminimce Türkçe karşılıkları da İngilizce olan
kelimeler.

Bu nedenle tanıtım faaliyetlerinde %100 Türkçe arayüz diyememek için
bir sebep yok.

Yardım içeriğindeyse gerçekten büyük bir aşama kaydettik, genel
tabloda hala işin yarısına gelemesek de 15.000'den fazla kelime
çevirmişiz, ki yardım içeriğine yeni yeni yoğunlaşma fırsatı
bulduğumuzu göz önünde bulundurduğumuzda bu da çok iyi rakam.[2]

LibreOffice 3.5.0 bildiğiniz gibi yeni özellikleri merak eden
kullanıcılara yönelik, kurumsal ve geniş çaplı kullanımlar için daha
kararlı olan x1, x2 , x3(kaya) sürümleri kullanılması tavsiye
ediliyor.

***
LibreOffice 3.5' ile ilgili duyuru ve Yeni Özellikler konusunda biz de
Türkçe konuşan kullanıcılara bu haberleri yayarsak üzerimize düşen bir
görevi daha yerine getirmiş oluruz diye düşünüyorum.

Bildiğiniz üzere, 3.5 serisi harika yenilikleri beraberinde getirmekte. [3]

Bu ay sonu, ünvanda yükselme sınavım olduğu için önümüzdeki aya kadar
pek zamanım olmayacak. Eğer içimizde zamanı ve fırsatı olan arkadaşlar
varsa, hem TDF'nin sürüm duyurusunu hem de 3.5'in yeni özellikleri
sayfasını Türkçeye çevirirlerse çok iyi olur. (Özellikler sayfasında
sadece metinlerin çevrilmesi kafi)

Ben veya Ayhan bu sayfakları http://tr.libreoffice.org'a aktarabiliriz.

Yolumuz uzun, ve yapılacak daha çok iş var.

Hepimizin ellerine sağlık!

Saygılarımla,
Zeki

1-