Re: [sv-users] Visar inte negativa tal

Den 11 november 2017 14:06 skrev Leif <leif@lein.se>:

> Nej, F1 = 0 och då borde det stå -10 i F2 men det står 10.
>
> Hur får du negativa värden att anges annat än - i en cell?

Precis som i Excel. Du kan ju ange nästan vad du vill i formatbeskrivningen
i dialogen ”Formatera celler".
Exempel:
[GREEN]0;[RED]0;[BLACK]0

Detta följer följande mönster:
Format för positiva värden;Format för negativa värden;Format för noll
I detta fall kommer positiva värden att visas med grön text, negativa med
röd och är värdet noll visas det i svart text.

Här är ett annat exempel:
+0;-0;±0

Exempel på resultat:
+10
-10
±0

Användbart vid temperaturer, men då kanske man vill ha med enheten på ett
hörn också:

Exempel på resultat:
+17,0 ℃
-13,7 ℃
±0,0 ℃

Så formatbeskrivningen har ju i högsta grad betydelse för vad cellerna
visar, men om detta är orsaken till dina problem har jag ingen aning om.
Hur ser din formatbeskrivning ut?

Vänliga hälsningar

Johnny Rosenberg