Hej Jan

När man använder LibreOffice API:er så är det engelska formler som gäller.
Har visserligen inte erfarenhet av just Autohotkey men principen bör vara
den samma.

Har du testat att skriva in formeln i ett kalkylblad på svenska för att
sedan ändra programspråket till engelska och öppna filen på nytt. Då borde
formeln vara på engelska. Fungerar EDATUM formeln då? Och hur ser den ut?

Det ska gå att ange regionala inställningar via API:erna men är lite osäker
på hur det skulle se ut på rak arm.

Ursäkta det allmänt hållna svaret men jag är tyvärr inte i närheten av en
dator.

/Niklas