Hej Carola

Det verkar som att funktionen registrera ändringar är aktiverad i det dokument du jobbar med. Till skillnad från Words motsvarande funktion så registreras även ändringar av kommentarer varför kommentaren endast kryssas över för dig. För att bli av med krysset måste du acceptera ändringen. Ett alternativ sätt är att tillfälligt inaktivera ändringsregistreringen innan du tar bort kommentarerna vilket du gör under menyn Redigera -> Ändringar -> Registrera. Då Word inte registrerar ändringar av kommentarer så kommer borttagna kommentarer som inte accepterats att visas som vanliga kommentarer i Word.

När det kommer till kompatibiliteten med Word 2011 för Mac så tycks de inte ha något stöd för odf vilket betyder att du måste använda något av Words filformat doc eller docx. Vilket kan leda till att vissa funktioner inte fungerar fullt ut. Men de gladare nyheterna är att för de enklare fall som jag just testat så verkar registrering av ändringar fungera bra. Det är inga problem att ta bort kommentarer eller acceptera/neka ändringar som registrerats i LibreOffice.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson