Hej Jan

Enklaste och snabbaste sättet att ta bort sträcket på raden där du inte ville ha den är snabbkommandot Ctrl+M. Detta tar bort all direktformatering i det stycke där du står.

Det som händer när du skriver tre understrykningstecken eller fler är att dessa ersätts av en nedre kantlinje på nuvarande stycke. Det som sedan händer när du står på denna rad och trycker Enter är att du får ett nytt stycke som har en kantlinje i nederkant.

Om du inte riktigt är med på vad jag menar rekommenderar jag att du skapar en linje så som du beskrivit och ställer dig på raden där du har linjen. Högerklicka och välj Stycke... I dialogen som kommer fram så går du till fliken inramning och ser att du har ett streck i nederkant. Lek gärna lite med inramningarna. ;)

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson