Fixed brukar kallas "fast teckenbredd" eller "fast bredd", alla tecken har samma bredd som på en
gammal skrivmaskin.
Sans går att förstå men på svenska brukar man skriva "sans serif" eller "sans-serif".

Ska man översätta sans serif så bör man rimligtvis översätta hela uttrycket till "utan klack"...

För mig låter också tal bättre än nummer, siffror kanske också skulle vara en relevant översättning.

/Björn
Björn M
bjorn@verklighet.nu