Jag bävar lite för att ta upp denna fråga men den känns viktig att diskutera. Ett tag innan LibreOffice bildades så bestämde sig de dåvarande översättarna av OpenOffice.org att byta namn på huvudmenyn Arkiv till Fil (om än jag fortfarande hittar lite referenser till Arkiv i hjälpfilerna). Personligen skulle jag gärna se att vi backade denna ändring och återgå till att kalla menyn arkiv. Detta på grund av att det är ett standardiserat namn på menyn i både windows- och mac-miljö, samt vanligt förekommande i en hel del program i Linuxmiljö. Jag kommer att försöka lyfta frågan med så många personer jag kan då en sådan ändring är stor och påtaglig. Pga detta kommer jag inte få med denna ändring i första 3.5 versionen
och beroende på reaktionerna jag får, kanske jag helt låter bli.

Hör av er med goda argument för att behålla/ändra namnet på menyn.

Niklas Johansson