Nu, din păcate la optimalizare mai este de făcut în LibreOffice.
Și eu am tabele proprii, cu mii de rânduri, și o grămadă de formule complexe, și mi se salvează la fel de încet.

În cazul lui writer dacă lucrez cu docuemnte mari 100+ de pagini, atunci în linux este vizibil mai rapid.

Altfel nu este de loc recomandat să lucreze cineva în formate externe, ca doc, xls, etc, doar formatul OpenDocuemnt (odt, ods, odp etc) exte recomandat. Formatele ca doc și xls nu sunt perfect implementate, fiindcă sunt formate închise, și nici nu vor fi, fiindcă este imposibil implementarea prefectă a lor, deci pierderea de date este foarte posibilă, plus și performanța lui LibreOffice cade semnificativ dacă cineva folosește acest formate.

Dacă o firmă/persoană vrea să migreze la LibreOffice, după mine singura cale funcțională este migrarea compeltă a tuturor calculatoarelor, și resalvarea tutoror fișierelor în formatul OpenDocument, altfel sigur vor fi o grămadă de probleme de incompatibilitate pe viitor.

Ce se poate face eventual în acest caz, este trimitera tabelului pe bugzilla (în format ods, fiindcă în format xls nefiind formatul de bază, nu se va ocupa nimeni de el).