Salut,

această problemă este foarte deranjantă și pentru mine la limba maghiară (folosesc libreoffice în maghiară și și acolo toate funcțiile sunt traduse, si nici eu nu le știu așa), dar schimbarea funcțiilor în limba engleză este banală, doar la prima instalare trebuie să o faci, și toate funcțiile vor fi în engleză după setare:

Unelte - Optiuni - LibreOffice Calc - Formula - Utilizați numele funcțiilor în engleză