Buna ziua,

in legatura cu domeniul libreoffice.ro, nu dorect sa-l dau mai departe. L-am cumparat pt. a evita cea ce sa intamplat cu openoffice.ro (a ajuns pe mana unei firme). Din pacate/fericire eu am fost primul, din pacate fiindca inainte de mine nu a fost rezervat de o organizatie din timp, astfel domeniul putea sa ajunga si la o o firma care il utiliza in alte scopuri decat scopul comunitatii libreoffice, iar din fericire (zic eu), fiindca eu doresc sa predau acest domeniu pt. folosinta catre comunitatea libreoffice, dar nu dorect sa-l trec pe alt proprietar.

Din partea mea se poate muta totul pe alt server. Din start Lucian mi-a oferit varianta, ca sa setez IPurile pe un server de hosting, unde el avea cont, dar fata de acea varianta era mult mai buna varianta ca sa fie un server dedicat in spatele domeniului, ca sa-l putem folosi pt. mai multe servicii, nu numai webhosting.

Eu la ora actuala am instalat un sever de mail (access smtps, imaps), webmail prin https, am creat certificate la CaCert pt. domeniu, si am mai instalat un mailman pt. lista de discutii.

Mai mult probabil nici pe termen mai lung nu va trebui, fiindca ca site oficial pt. comunitatea de limba romana, este cel ro.libreoffice.org, iar pe parte de forum, sunt sanse ca pe domeniul principal (libreoffice.org) sa se creeze un forum multilingval, care la fel ne va scapa de hostingul unui forum.

Daca aceste servicii le poate crea cineva pe ul alt server "liber", redirectionez tot ce este necesar din DNS si daca vreti pot sa dau access si la altii la serverul DNS (acum e pe http://freedns.afraid.org/, in cont propriu, dar il pot simplu transfera intr-un cont separat).

La acest serer altfel pot da drep de login, sau chiar si root si pt. alt administrator daca e nevoie. Daca comunitatea are servere virtuale, si primesc access la unu server curat, si eu pot transfera aceste servicii pe el, fiind administrator de retea.

La situl ro.libreoffice.org as corecta o problema de desing (butonul de download in ubuntu linux apare gresit, in doua randuri). As mai propune ca pe pagina principala screenshotul sa fie schimbat pe unul in limba romana, si dupa mine ar fi bine ca sa fie un screenshot din widows, fiindca dejaba lucram noi pe linux si preferam linux ca OS principal, dar marea majoritate a actualilor utliziatori utilizeaza windows, si si mai multi din posibli noi utilizatori la fel prefera windows, si aceasta imagine din punct de vedere marketing sugereaza ca acest program este in principiu pt. utilizatori de linux, si multi doar din acest motiv evita utilizarea lui.

Altfel care este politica de modificare a sitului? Aveti lista de discutii in aceasta privinta? Cine decide ce si cum se poate modifica pe site? Pe situl principal mie personal nu-mi place ca sunt insirati o gramada de utilizatori, acea lista eu l-as muta pe pagina despre noi.

Cu stima,
Ákos