Dag medegebruikers van LO,Enige tijd terug wilde ik het resultaat van een query in Base ook
    graag geëxporteerd hebben naar een Calc blad. Ik kreeg toen de
    volgende tip, die ik met veel succes en eenvoud heb toegepast. Mijn
    tip werkt inter-actief en niet met een macro, maar toch wil ik
    jullie deze oplossing niet onthouden.Klik rechts op de query en kies "Maken als weergave".Geef
een (niet-bestaande) tabelnaam op in het venster "Opslaan als",
    gevolgd doorOKKlik vervolgens op Tabellen.Klik rechts op de zojuist aangemaakte tabel en kies
kopiëren.Ga naar een (leeg) Calc blad en selecteer de cel waar de
    linkerbovenhoek van de te plakken gegevens moeten komen.Plak vervolgens (de gegevens uit
Base).Het enige nadeel, wat ik ondervond was dat in mijn geval de decimale
    komma was gewijzigd in een decimale punt. Maar, ... dat is een heel
    ander probleem ...!NB de volgende keer, dat je de zelfde truc wilt uithalen, zul je
    eerst de aangemaakte (hulp-tabel) moeten verwijderen. 't Is maar een
    weet ...Hopelijk voegt bovenstaande nog iets van waarde toe...:-)Vriendelijke groeten,Anton van
Mil, ambassadeur SeniorWeb.Op 16-6-2016 om 8:16 schreef Dick Stomp:Rob, dank je wel! Die ga ik
uitproberen.
Ik word hier op mijn wensen bediend...
Dick

Op 16 juni 2016 08:06 schreef Rob Westeinrwestein@planet.nl:bijgaande link bevat een macro wat een