Beste mensen,

Na lang experimenteren denk ik het lek gevonden te hebben!!
Ik heb verschillende grote en kleine bestanden geprobeerd, allen opgeslagen onder xls/xlsx. Ik heb
de laatste tijd WPS Office eens uitgeprobeerd op een aantal bestanden en na bewerking met WPS weer
opgeslagen onder xls/xlsx. Het zijn die bestanden die nu mijn problemen veroorzaken, want andere
bestanden, die ik niet met WPS geopend/bewerkt/opgeslagen heb, hebben de problemen van vastlopen
niet, hoe groot het bestand ook is. Dus het ligt vermoedelijk , voor zover ik het nu kan bekijken,
op de één of andere wijze aan WPS. Ik zal dat programma (hoe mooi  het ook werkt, hoe compatible
met MS Office) dan ook niet meer gebruiken!!
Al doende leert men!
Allen bedankt voor het aangeven van suggesties!!!
Groeten,
Henk Klomp