Jan,Dank voor je advies. Maar dit lijkt me juist het tegenovergestelde
      van wat ik wens. Ik wil dat plaatje wel mee schuift als er nieuwe
      regels boven komen, zodat het "lijkt" alsof het vast in de cel
      staat. Zoals je in writer een plaatje aan een alinea of teken kunt
      verbinden.Ben zelf wel verder gekomen en gezien dat verankering aan cel wel
      mogelijk is (rechts klikken op plaatje).Al gebeuren er wel vreemde dingen met het plaatje als
de rijhoogte
      gaan veranderen zonder de grootte van het plaatje vast te zetten.Automatisch celgrootte laten
aanpassen aan formaat van plaatje heb
      ik nog niet gevonden.Maar ik ben weer een stukje verder.JoopJan Koll schreef op 25-1-2015 om
18:14:
Zet
      het plaatje waar je het wilt hebben.  Rechtsklik op het plaatje en
      kies "Positie en grootte"  Zet een vinkje links onder in het
      pop-up venster bij "Beveilig positie".Succes,JanJoop schreef op 25-01-15 om 17:25:Users,Nog
een calc-vraagje van mij. Ook weer verband houdende met
        "vormgeving".Is het mogelijk om plaatjes vast te verbinden aan een cel?Als ik nu een
plaatje in een werkblad zet dan schuift dat
        plaatje niet mee als ik er boven of links ervan rijen of
        kolommen invoeg.Ook kan ik niet instellen dat het formaat van cel (dus rijhoogte
        en kolombreedte) zich aanpast aan het formaat van het plaatje.Kan dit echt niet, of zijn
dit een vreemde vragen gezien hoe
        werkbladen werken?Groet,JoopPS. Voor degenen die meegeleefd hebben bij mijn eerdere vraag:
        na installatie van een andere versie van LibO bij de klant werkt
        ook daar het kopiëren met kolombreedtes e.d. naar een ander
        werkblad ook!