Dag Willem,

Je reactie is weer supersnel!
Ik bewonder je *scripts* waarmee je iemand vertelt, wat er moet gebeuren.
Keurig genummerde regels, zoals ik het vroeger ook geleerd heb. Handig voor
de referenties.
Gelijk maar regel 1 aanvatten:
1. Zet de Ontwerpmodus aan
Welnu, ik heb Calc geopend en gezocht naar *Ontwerpmodus*. Niet gevonden.
1 vervolg. en klik met rechts op de knop.
Vraag: welke *knop*?

Andere vraag:
Moet ik perse met Calc werken? Ik zit in Writer een paar Macro's te bakken
en heb een Dialoog gemaakt met wat knoppen om die Macros te starten.
Ik heb Writer nodig voor net afdrukwerk.

De Macros zijn de jou al bekende Basic256 programma's die de
SWIFT-bestanden van de banken lezen en omzetten in de gewenste resultaten.
Maar ik zal liever met LO Basic werken omdat de afhandeling van bestanden
wat conventioneler is en aansluit met mijn antieke snelle manier van werken.

Vriendelijke groet,
Dick