Voor een bepaald forum moet ik Shift-Enter i.p.v. Shift gebruiken om mijn tekst fraai geplaatst te krijgen. Forumteksten typ ik altijd eerst in Writer en via kopiƫren en plakken zet ik ze op hun plaats. Dat voorkomt in een aantal gevallen dat ik de zaak opnieuw moet typen omdat er wat fout gaat bij het plaatsen. Pas als e.e.a naar wens op het forum staat sluit ik Writer (meestal zonder opslaan). Daarmee heb ik al heel wat keren mijn tekst gered om het zo maar te zeggen.

Alleen op Enter drukken, de routinehandeling, levert veel extra werk op omdat ik de zaak dan stuk voor stuk moet vervangen en bij bewaarde teksten is dat altijd zo. Mijn vraag is nu met welke toetscombinaties kan ik bij "Zoeken en Vervangen" aangeven dat "Enter" moet worden vervangen door "Shift-Enter". Ik weet dat dit bij MS Word kan nl. alinea einde (=^p) vervangen door handmatig regeleinde (= ^l), maar ik wil alleen Writer gebruiken..... Als ik dus weet hoe Writer zo'n Alinea-einde weergeeft en hoe Writer een handmatig-regeleinde weergeeft is mijn probleem de wereld uit (in de voorgebakken opties is dit niet aanwezig). Overigens werkt dit helemaal niet zo fraai want ik heb een aantal tabstops geplaatst en wil die automatisch laten verdwijnen omdat die wel worden weergegeven bij de vervangbare attributen. Bij Zoeken en vervangen geef ik dan bij Attributen aan dat tabstops moeten worden vervangen (vinkje bij tabstop gezet en OK geklikt). In het "zoekvakje" zie ik niets gebeuren en in het "vervangvakje" zie ik een spatie verschijnen. Klikken op Vervangen levert de mededeling op dat de zoeksleutel niet is gevonden

Alvast dank voor de oplossing.

Jan.