Goede morgen Leo,De voorbije wekenverschenen er nog een aantal vertalingen
    voor de versie 3.xVandaag is versie 4.3.1 (nl) de versie met de meest recente, meest
    uitgebreide, meest moderne toepassingen.Alle tussenliggende versies hebben het "zonder"
handleiding moeten
    stellen.Tot nu ervoer ik daar geen problemen mee.In de toekomst zal er wellicht opnieuw zo'n
versie-gap ontstaan.Om die zo klein mogelijk te houden lijkt het me verkieslijk om op de
    meest recente versie te werken.Regelmatig kriebelt het om mijn diensten aan te bieden om mee te
    helpen bij de creatie van de nl-handleidingen.Maar voorlopig kan ik me nog niet engageren, heb
ik nog wat veel
    andere besognes.Daarom : aan allen die op één of andere wijze meewerken aan het
    programma en / of de handleiding, mijn welgemeende dank.BertLeo Moons schreef op 7/09/2014 om
      09:13:
oeps,
      was verzonden zonder onderwerp ;-(Op 07-09-14 om 09:11 schreef Leo Moons:Hallo,Zoals jullie
weten, vorderen de vertalingen van de handleidingen
        traag maar gestaag. Gezien we aan een nieuwe handleiding willen
        beginnen, willen we graag jullie mening kennen.Waaraan zouden we best de voorrang
geven?Handleiding voor Beginners 4.2Handleiding voor Writer 4.2Handleiding voor Calc
4.1...Natuurlijk wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om te
        vertellen dat we nog steeds alle hulp kunnen gebruiken en dat
        hoeft niet noodzakelijk vertaalwerk te zijn. Schermafbeeldingen
        maken, schrijffouten opsporen, nalezen op verstaanbaarheid (we
        durven al wel eens te letterlijk of te Vlaams vertalen) zijn
        maar enkele van de voorbeelden, waarbij jullie kunnen helpen.BedanktVriendelijke groeten--
Leo MoonsLibreOffice/nlNous sommes condamnés à être libres