Hallo Anton

zins kort werk ik ook met Windows 8.1
Ik kan daar een paar opmerkingen voor maken.
1) lang alle rand apertuur werkt niet of is werkend te maken.

2) als je Windows 8.1 koopt krijg je 2 dvd's een 32 en een 64 bit versie.
als je je oude programma's wilt blijven gebruiken kies dan als je huidige
besturingssysteem 32 bit is voor de 32 bit versie.
ingeval je huidige besturingssysteem  64 bit is kies dan ook voor Windows
8.1 64 bit.
dan heb je de grootste kans dat je programma's ook onder het nieuwe
besturing systeem werken.

3) je kunt er zeker van zijn dat bepaalde programma's en rand apparatuur
niet meer werkt.
mijn advies is zorg voor een extra partitie of schijf van voldoende grote
en installeer daar Windows 8.1 op.
Windows herkent het oorspronkelijk geïnstalleerde besturingssysteem en zal
van je systeem een dealboot systeem maken.
je hebt dan de keus om onder zowel Windows 8.1 als onder je vorige systeem
te werken.
waar alle apparatuur en programmatuur wel werkt.

Vriendelijke groet,

Ben