Goedemorgen Hubertus,

Als ik lange teksten schrijf, doe ik dat wat interactief.
1. Beheers uzelf en gebruik geen directe opmaak in de tekst.
2. Pas een opmaakprofiel toe dat grotendeels voldoet aan uw wens. In opmaak/stijlen (F11) vindt u de stijlen van alinea's, letters, frames, pagina's en opsommingstekens. 3. Op ieder willekeurig moment kunt u de stijlen aanpassen: toch een groter lettertype of meer ruimte eronder.

Een sjabloon is een standaardopmaak voor vergelijkbare teksten. Als u trainingen maakt voor bedrijf a en voor b met elk een eigen huisstijl, kunt u voor elk een sjabloon maken. Bijvoorbeeld, maak een training helemaal volgens de huisstijl zonder directe opmaak, dus alles via stijlen. Sla deze normaal op. Sla opnieuw op als sjabloon (A-training.ott) . Selecteer nu alles ^A en verwijder dat. Sla opnieuw op. Als u nu een nieuw document maakt van sjablonen, is de standaard lay-out, lettertype en opmaakstijlen beschikbaar.

U kan ook logo's en dergelijke laten staan als die in ieder document van A-trainingen moeten voorkomen.

Succes
Ivo