Misschien ligt het eraan dat onze mailinglist mijn commando's met een schuin streepje laat beginnen. Die schuine streepjes heb ik daar zelf niet gezet. Dus die schuine streepjes aan het begin van die commando-regels moeten weg. De schuine streepjes die erin staan zijn goed en die moeten blijven staan.
Probeer het eens op die manier. Dan wordt het dus:

sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/ppa

sudo apt-get update

sudo apt-get upgrade

succes Pieter