Beste Roelof,

Ik denk dat we allemaal in deze mailinglist wat eigenzinnig zijn.
We zijn tenslotte gebruikers van LibreOffice en daarin past ook Ubuntu (Linux) die het veiligste is volgens de Britse geheime dienst. Ook binnen ons leercentrum in Deurne sta ik er alleen voor maar zie grote voordelen in LibreOffice en Linux programma's.

Mijn eerste vraag is dan ook wat wil je met de pc doen?
Wil navigatie updaten? Dit kan helaas niet en heb je speciale software die alleen op Windows werkt (exe bestanden) dan werkt dit ook niet. Maar is een een tweede pc met een Windows op de achtergrond dan wordt het al wat anders. Maar er zijn ook gevallen die alleen Ubuntu op een pc hebben. En dan komen ze zelden met problemen terug.
Er les in geven doen we (nog) niet en misschien helemaal niet.
Ik verleen hulp met de mail of met Teamviewer, deze kan ook op Ubuntu worden geïnstalleerd.
Er is een boek over Ubuntu te koop van Jan Stedehouder in NL.
Ik prijs je inzet!
In een andere reactie heb ik al meer informatie voor je.

Groeten en succes Theo