op 17-12-13 12:25, H. Harmsen schreef:
Johan, ik weet niet of je intussen al verder bent met je probleem?
Of ik je verder kan helpen weet ik ook niet, maar ik heb zelf ook wel eens
problemen zoals door jou verwoord.
Die te kleine pagina's herken ik.
Bij mij was het probleem dat ik de pagina's van het boekje in A5-formaat
had opgemaakt en vervolgens 2 pagina's naast elkaar naar de printer
stuurde. Bij mij werken in LO de volgende instellingen (op een HP psc 2110):
- papierformaat (in Eigenschappen van de printer): A4
- pagina-indeling (in Pagina Lay-out van de printer): 1 pagina per vel
- paginalay-out (in Pagina Lay-out van de printer): brochure

'k Ben benieuwd.

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 16 december 2013 13:05 schreef Johan Vermeulen <jvermeulen@cawdekempen.be
:
Hallo Allemaal,

ik zit al een tijdje met een probleem van afprinten:

het gaat over een LO-bestand dat " staand" is opgemaakt.
Ik probeer dit af te drukken als een " A5" boekje,
onder pagina layout is " brochure" geselecteerd, en onder eigenschappen -
apparaat is booklet printing aangezet.
In de gelecteerde lade van de printer zitten " liggende" A4 papieren.

Als ik nu print krijg ik inderdaad het gewenste boekje, alleen krijg ik de
tekst niet goed.
Selecteer ik " landscape", dan staat de tekst gedraaid.
Selecteer ik "portrait", dan komt de tekst er heel klein op.
Als ik het bestand omzet naar " liggend" dan komt de tekst er nog kleiner
op.

Ik werk op Centos ( Linux ) , de LO versie is 4.0.4.2.

Alvast bedankt voor goede raad.

--
Johan Vermeulen
IT-medewerker

Opensource Software is the future.

Hallo Harry,

heel erg bedankt voor het antwoord.

Als ik het zo probeer, komt het er inderdaad uit als een brochure, alleen moet ik het
nog zelf vouwen en "nieten".

Als ik dan verder probeer en via " eigenschappen " - " apparaat " booklet printen en staple instel, gaat het mis.
Uiteindelijk blijft het probleem met de gedraaide tekst.

Ik veronderstel dat LO zijn werk doet en er inderdaad een brochure van maakt, en dat de verdere beperkingen machine -en opmaak gebonden is.
Het bestand zal gemaakt zijn in a4 en niet in a5.

Mvg, Johan