Ik zie veel antwoorden op je vraag en voeg er nog maar even één aan toe.

Om de boel wat geordend te houden maak ik eerst een map aan om de van het internet geplukte afbeeldingen in op te slaan. Tussen haakjes: houd je bij verder gebruik wel rekening met eventuele auteursrechten om problemen achteraf te voorkomen?!

Als ik die map heb gemaakt ga ik in de browser naar de gekozen afbeelding en kies via rechtsklikken (weet niet hoe dat bij een Mac gaat helaas voor jou) voor opslaan van de afbeelding; uiteraard in de daartoe aangemaakte map. Dat herhaal ik dan bij elke afbeelding. Ik zorg dat die afbeelding een voor mij herkenbare naam krijgt en geef in elk geval een afwijkende naam als alle afbeeldingen op een pagina dezelfde naam hebben (wat voorkomt). Als de afbeeldingen verschillende namen hebben kun je ze ook in die map slepen. Helaas biedt slepen geen mogelijkheid (voor zover ik weet) om de naam aan te passen, reden waarom dat eigenlijk niet te gebruiken valt bij veel webpagina's.

Als ik heb opgehaald wat ik wil gebruiken start ik Writer en zet de afbeeldingen daar in vanuit die map. Ook dat kan weer met behulp van slepen (althans onder W7).

Jan