Dag Michael,

Hartelijk dank voor je aanbod om mee te werken aan het vertalen van de handleidingen. Je hulp is zeer welkom.
Momenteel zijn we bezig met 2 projecten:
- vertaling van de Handleiding voor Beginners (versie 4) vanuit het Engels
- bewerking van de Handleiding voor Calc (versie 3.3): deze is geschreven in het Nederlands, maar dan wel voor OpenOffice.org. We zijn bezig deze om te zetten naar LibreOffice, wat voornamelijk een werk van lay-outen is. Anderzijds is de software wel gewijzigd, lees verouderd, en zou het nuttig zijn om deze handleiding met een bril LibreOffice 4 te lezen en na te gaan/verbeteren wat ondertussen gewijzigd is. Het is niet de bedoeling om een handleiding voor versie 4 te schrijven, want onze Engelstalige collega's zijn er stilaan mee aan de slag gegaan en we blijven liever vertalen om de eenvormigheid te bewaren.

Helaas zijn er weinig Duitstalige handleidingen vrijelijk beschikbaar om te vertalen, tenzij de Handleiding voor Base versie 4.

Laat je weten wat je voorkeur weg draagt, dan kan ik je verder op weg helpen. Het is zeker niet de bedoeling om in één keer een publiceerbaar document af te leveren, het is een samenwerking met verschillende personen, zo leren we van elkaar en komen we uiteindelijk tot een mooi resultaat.

Vriendelijke groeten

Leo