Allereerst zou ik eens kijken of de driver wel de juiste is. Kijk op de website van de printerfabrikant en download daar de meest recente driver voor Windows 7 en let daarbij ook op 64 of 32-bits. Voordat je die installeert even de oude -- huidige in gebruik zijnde, die waarschijnlijk al bij W7 voorhanden was -- verwijderen. Daarmee zou je probleem opgelost horen te zijn.

Het tweede probleem veroorzaak je waarschijnlijk zelf. Als je een deel van een document selecteert om af te drukken moet je bij de printopdracht aangeven dat alleen het geselecteerde wilt afdrukken en dus niet klakkeloos op afdrukken klikken want dan wordt het hele document afgedrukt.

Jan