Beste mensen,

Ik heb dit al eerder aangekaart, maar het blijft (voor mij) nog steeds een
probleem, nu ook weer in versie 3.6.3.

Als ik in Calc een figuur plak (bijv. gemaakt in Draw, of een afbeelding uit
mijn bestanden) wordt deze automatisch verankerd aan "pagina".

Wil ik boven dit figuur regels invoegen, dan verschuift het figuur niet met
de rest mee naar beneden, waardoor de figuur niet op de plaats blijft staan,
waar die moet staan.

Ik moet de figuur dan handmatig verankeren aan "cel", dan schuift hij wel
automatisch mee.  Sla ik dit op in ODF, dan blijft de figuur verankerd aan
de "cel",

sla ik echter op in Excel (XLS), en open daarna weer in LO, dan is de figuur
opeens weer verankerd  aan "pagina".

Dat is natuurlijk hartstikke lastig, als je veel figuren en afbeeldingen in
Calc hebt en bovendien (t.b.v. derden, die voor het bestand vaak MSOffice
gebruiken) je moet opslaan in Excel.

In het begin van LO was dit niet zo, en OpenOffice kent dit probleem niet.

Is er niemand anders die daar last van heeft? Ik blijf (voornamelijk) om
deze reden voorlopig toch maar werken met OpenOffice, ondanks het
enthousiasme van de bouwers van LO en de daardoor opgebouwde voorsprong op
OpenOffice.

Groeten,

Henk Klomp

Veenendaal