Op 25-10-12 07:50, pieter kristensen schreef:
Zeker, ik! Ik heb ervaring met die melding.
Als ik nightly builds of ook beta's van LibreOffice installeer in (K)ubuntu heb ik ALTIJD problemen met die menu's. Jij werkt met cinnamon nu, dus ik ben totaal niet verrast. Onder unity heb ik niet veel inspiratie om vanaf het internet te installeren omdat ik dan mijn "global menu integratie" kwijt ben. En die heb ik al heel lang geïnstalleerd. Omdat ik het lollig vind.
Bedankt voor je antwoord :-)
Heb je misschien enig idee hoelang het duurt wanneer er een nieuwe versie van LO naar de software updater wordt gepusht? Stel dat morgen 3.6.3 wordt uitgegeven, hoelang duurt het eer ik die versie via updatebeheer (op de meest eenvoudigste manier) kan binnenhalen?
De nightlies/beta´s laten geen starter-iconen verschijnen in je "Ali" (Application launcher interface). Op het moment dat de "final" release komt is het altijd in eens opgelost. Ik heb weleens zelf iconen aangemaakt in de "ali". In Kubuntu heb je KDE's geweldige menubewerker maar ik zie dat Alacarte, van Gnome (ook een menueditor) niet meer goed werkt. Jammer.
Dus: ik ken het probleem heel goed
en: ik weet er in jouw geval geen oplossing voor.
Ik vind zelfs geen juiste nighly's. Waarschijnlijk zijn deze nog complexer of moet ik ze zelf eerst compilen? Ik zie in deze map http://dev-builds.libreoffice.org/daily/Linux-x86_64_11-Release-Configuration/libreoffice-3-6/current/ een heleboel losse (kleinere) bestanden. De release candidate is ongeveer even groot als een Mac OSX of Windows installatie...
Ach, toont nog maar eens aan dat ik een echte newbie ben qua Linux.

Maar je hebt de map / (helemaal "bovenin" de menustructuur van je systeem
En daarin zit de map "/opt"

Daarin is LibreOffice geïntalleerd, in de map /opt/libreoffice3.6 om precies te zijn. Daarin zit de map (/opt/libreoffice3.6)/program en daarin zitten iconen waarmee je de componenten van de LibreOffice suite kan starten. Die heten "swriter", "scalc", "sbase" enz. Als je daarom klikt start het. Voor nood kan je vanuit nautilus (is dat denk ik hè) zo'n icoon naar je buroblad slepen en zeggen dat je het icoon daarheen "verbindt". Dan heb je een starter-icoon. Het is niet elegant maar het werkt wel.
Zo gevorderd ben ik dan weer niet ;-). Ik heb net even de 'installing in parallel' walkthrough gevolgd en kan netjes een /opt map maken in de uitgepakte .deb folder van LO 3.6.3 RC1 :). Daar staat inderdaad die swriter en andere s-programma's in.

Bedankt voor je bijdrage :-). Nu weet ik al tenminste waar de LO-folder is (en heb ondertussen ook de user-folder gevonden).

Groet,
Joren