Hai Anton,
publiceren op het web doe ik altijd m.b.v. Filezilla http://filezilla-project.org/ (hier pak je de "client"). Er is een Filezilla voor Windows, Linux, Apple en wat je maar wilt. Het is opensource.
Je installeert Filezilla en dan open je het.

Links-bovenin het Filezilla scherm zie je "Host" met een wit veld er achter. Boven het woordje "Host" staat het meest linkse icoontje van de gereedschappenbalk.
Daar klik je op.
Als je de link hiernaast opent zie je wat je krijgt http://tinypic.com/r/2vkb5eq/6

In het venster dat nu opent klik je aan de linker onderkant op "nieuwe site" en dan vul je de rechterkant in: - naast "Gebruiker" vul je het email-adres in dat je ooit van Ziggo hebt gekregen. En
- naast "wachtwoord" het wachtwoord dat bij dat email adres hoort.

Dan klik je aan de onderkant op "verbinden".
De middenste twee schermen zijn (links) de thuismap van je computer en (rechts) de site. Op beide kan je mappen maken en verwijderen en navigeren. Ook kan je bestanden van de ene kant naar de andere kopiëren en verwijderen. Als je later nog een keer dezelfde verbinding wilt maken kan je dezelfde weg bewandelen (meest linkse icoon op gereedschappenbalk) maar dan hoef je alleen maar op de naam van de site te dubbelklikken. Er zijn voor veel handelingen in het programma allerlei manieren om ze uit te voeren. Maar dat zie je misschien vanzelf.

Ik vind het ook allemaal ingewikkeld. Het heeft heel wat tijd gekost voordat ik er achter was. Maar zoals met al die dingen: als je het één keer weet is het niet zo moeilijk.