Dilemma ;-)  :    eerst de mail lezen die je ontvangt:
  http://listarchives.libreoffice.org/nl/users/msg01090.html

Als er vragen zijn helpen we graag.

vr. groet,
Cor

Anneke en Gerrit Ekkels wrote (11-06-12 12:32)
Wil graag geen mail meer ontvangen....

-----Oorspronkelijk bericht----- From: Johan Van Baekel
Sent: Monday, June 11, 2012 12:19 PM
To: users@nl.libreoffice.org
Subject: Re: [nl-users] aantal.als

Jochum,

Meestal zoek je niet enkel naar het getal 2 maar wil je ook weten hoe
vaak de andere variabelen voorkomen. Je kan uiteraard het cijfer 2 in
de formule zetten, maar dan kan je de formule niet (zo eenvoudig) kopiƫren.

Net zo met het definiƫren van een naam. dit is geen must maar maakt het
veel eenvoudiger om naar meerdere waarden te zoeken.

Zoeken naar alle waarden die groter dan 2 kan ook.
=aantal.als($C$1:$C$5;*"*>2*"*)

Zie de verschillende mogelijkheden in het voorbeeld in bijlage. Hopelijk
wordt het zo wat duidelijk.

MVG
Johan