Hej

Jeg har kigget lidt på det, og var det mig der skulle rette scriptet
"vim/runtime/spell/da/main.aap", så ville jeg se om jeg ikke kunne få det til at virke op
mod:https://hg.mozilla.org/l10n-central/da/file/tip/extensions/spellcheck/hunspell
Dog ville det nok være zip, gz eller bz2 der skal bruges, fx zip:
https://hg.mozilla.org/l10n-central/da/archive/tip.zip/extensions/spellcheck/hunspell/Filen
indeholder noget versions halløj, da det er fedtet ind i Mozillas versionsstyring, som man skal
tage højde for i scriptet.
Grunden til at jeg peger på denne placering er den udgave der normalt ligger her, er den version
der virker bedst i andre programmer end LibreOffice og OpenOffice. P.t. er det dog vores standard
udgave til LibreOffice der er blevet uploadet.
Nu skal man passe på med at udtale sig om hvordan verdenen ser ud, da man ofte vil bilve
modsagt/bevist, men jeg vover dog skinnet. Jeg tror ikke opdateringen vil have nogen effekt på
Linux, da de distroer jeg har brugt over de sidste par år, alle har brugt en fælles udgave af
dic/aff-filerne fra en separat pakke tilhørende den pågældende distro. Så mit bud er at det kun vil
komme til at påvirke dem der bruger Vim i OS/2, Dos og Windows, på Amiga og Macintosh, men selvom
det vil være en opdatering for de få, så ser jeg ingen grund til at de ikke skulle få de
forbedringer der er lavet over de sidste mange år.

Med venlig hilsen
Esben Aaberg