Hej Leif

Alle ord der er stærkt bøjede skal i princippet håndteres manuelt eller lagres på en anden måde end
vi har i dag.

Stedord er overkommelig lille mængde af ord (ca. 100 ord), som hurtig vil kunne opmærkes. Jeg har
ikke opdaget andre ordklasser, hvor det er realistisk inden for rimelig tid at udføre dem manuelt.

Når der skrives regler bør de tage hensyn til at der kan være ord der er ukendte, hvis der er
enkelt ord der står i vejen for at en regel vil virke, kan de ord tilføjes menuet. Et eksempel på
et sådan ord kunne være "smide" for at dække dobbeltbetydningen af "smed".

Jeg tro Jan vil kunne opmærke dem hurtigere end mig, og han havde givet udtryk for at han gerne
ville hjælpe. Han er også vendt tilbage med svar off-list, og kigger på det i den kommende uge.

Der er pt. 470511 ord med detaljeret opmærkninger i taggerens ordbog, og jeg vil stille og rolig
kunne udbygge dette med de scripts jeg bruger/udvikler.

Hvis vi generelt kigger udover sprogprojekterne, så her efter 6 år, opdager jeg stadig hurtigere
fejl og mangler end at jeg kan nå at rette dem. Så alle der er interesseret i at deltage skal ikke
holde sig tilbage. Alle smårettelse er med til at højne kvaliteten.

Der er ikke nogen norsk regler, men de svenske bruger same syntaks som vores.

Med venlig hilsen

Esben Aaberg