Hej Steen

Jeg synes, at dit forslag er godt. Du skriver, at betegnelsen Kapitæler ikke er almen viden. Jeg ser sjældent kapitæler anvendt i tekst, så det ikke gør noget, at det kun er få, der kender betegnelsen.

Nu vi er i gang med problematiske ord:
"Case" er oversat til "Sag" (se Typografier -> Rediger typografi -> fanebladet Skrifteffekter). Det er ikke korrekt oversat, men jeg har ikke kunnet finde et andet dansk ord for det. Jeg kan selv kun finde på forslag som "Bogstaveffekt" og "Bogstavstørrelse", men jeg synes ikke at de er særlig gode. Har I andre forslag?

Mvh
Jesper