Hej leif og andre på listen

At jeg først læser denne mail nu siger jo alt om mit aktivitetsniveau

Lige så fedt det er når et community bare kører og sprudler af energi - lige
så frustrerende er det når der ingen respons er - det ved jeg alt for godt

Vi har flere gange snakket om hvor meget man skal forpligte sig - lige nu
rækker mine ressourcer til at læse mails fra listen en gang om måneden for at
holde mig opdateret. Også i et håb om at jeg biiver fanget af det igen. Hvis
jeg skulle forpligte mig mere pt så ville jeg være nødt til at melde mig helt
ud.

Så et eller andet sted har jeg et ønske om at give den gas igen men får det
ikke prioroteret. Måske nogle af de tidligere aktive har det på samme måde.

Vil gerne men kan ikke se hvordan det skal prioriteres.Andet kan jeg ikke
sige. For mig har det intet med strukturen af opgaverne at gøre - altså sådan
at man kunne planlægge opgaverne i mere overskuelige bidder og dermed gøre
det mere tilgængeligt. Det handler simplethen om at min opmærksomhed er fyldt
op af andre projekter.

Så, tro mig, jeg ligge på lur, men jeg ved ikke endnu hvor længe.

Skriver ikke fordi jeg tænker at fx du Leif kan bruge det til særlig meget,
men nu har jeg i hvert fald meldt tilbage på din mail

mvh thomas roswall

Hej alle,
Hvor er "Fællesskabet" blevet af?

Jeg føler at fællesskabet er forsvundet i den seneste tid. Jeg har taget
nogle konkrete problemstillinger op i de seneste måneder, som der er NUL
respons på. Det gælder f.eks.

  * Vores forum, som vi snart bliver tvunget til at lukke, fordi vi ikke
    længere har rettigheder til OpenOffice.org navn og logo.
  * Aktivitet på oooforum: mange spørgsmål står ubesvaret i lang tid.
  * OpenSourceDays, som vi ikke deltager i, fordi der ikke er frivillige
  * Nyhedsbrevet, som jeg INTET input får til (bort set fra ordbogen,
    som fra tid til anden giver mig nyheder)
  * Oversættelse og diskussion om oversættelsen: Der er kun ganske få
    personer der deltager aktivt.
  * Test i beta- og RC-fase: Ingen diskussion om fejl
  * Wiki: Ingen aktivitet
  * Grammatikkontrol: Dansk er blandt de eneste sprog, som ikke har et
    projekt der arbejder på grammatik
  * Synonymordbog: Død sild!
  * Dokumentation og oversættelse af manualer har ikke været aktiv siden
    jeg stoppede for 4-5 år siden.

Jeg må erkende at jeg af og til synes det er en lille smule op ad bakke,
når der ikke kommer respons på noget af det jeg skriver her på listen.

Jeg har tænkt på om den nuværende form er optimal, eller om vi i højere
grad skal forsøge at få firmaer og andre brugere til at udføre eller
betale for de enkelte opgaver. Hvis nogen af jer andre har ideer til
fremtidens LibreOffice i Danmark, så kom endelig frem med det.
Hvordan får vi aktiveret de passive deltagere, og hvordan får vi flere?
Hvad gør vi, hvis det ikke lykkedes?

Med venlig hilsen

Leif Lodahl

--