Hej liste

Hermed et par forslag til bedre oversættelser:

i Writer:
Autokorrektur > Lokaliseringsindstillinger

har: Adder non breaking mellemrum før specifikke tegnsætning mærker i Fransk
Tekst
bør: Tilføj hårdt mellemrum før specifikke tegnsætningsmærker i fransk tekst
(fordanskning af anglicismer)

har: Formater ordinaltalssuffikser (1st -> 1^st)
bør: Formatér ordenstalenes suffikser (1ste -> 1^ste)
(fordanskning af anglicisme - eksemplet findes t.o.m. 1. halvdel af
1900-tallet, før det blev erstattet af ".")

på alle "Velkommen til"-sider i online hjælpen:

Få hjælp
The Help references the default settings of the program on a system that is
set to defaults. Descriptions of colors, mouse actions, or other
configurable items can be different for your program and system.

Hjælpen behandler standardindstillingerne i programmet på et system i
standardopsætning. Beskrivelser af farver, musehandlinger eller andet, der
kan indstilles, kan være anderledes i dit program og system.

Desuden vil jeg gerne deltage i lokaliseringen til dansk.

Min baggrund: Jeg er oprindelig uddannet klassisk filolog (græsk, latin og
old), har undervist på
Aarhus Universitet, 7 gymnasier i 5 jyske amter og på Sprogskolen i Viborg.
Har derudover været projektleder på et integrationsprojekt. Jeg har brugt
mange forskellige windows-programmer og undertiden undret/moret mig over
oversættelserne. -Vil gerne være med til at gøre LibreOffice til den bedst
oversatte programpakke på dansk.

Jeg har lavet mig en login til Pootle: "SR" under ovennævnte mailadresse.
Vil I give mig de nødvendige rettigheder?

MvH

Steen Rønnow, Viborg

PS:
Undskyld til Leif for en privat mail.  Fremover skal jeg nok læse
HELEinstruksen, før jeg svarer.