Selamlar,

Ben her zamanki gibi çeviri işleri için buralardayım. Çanakkalede
geliştirme için yeni heyecan verici haberlerle yakında karşınızda oluruz
diye planlıyorum.

Kolaylıklar diliyorum

---
Necdet Yücel
http://about.me/nyucel

20 Kasım 2016 14:32 tarihinde Zeki Bildirici <zeki.ozguryazilim@gmail.com>
yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Uzun zaman sonra e-posta grubumuza bir ileti düşmekte. Nasılsınız ne var
ne yok?

Eski dağıtım listesinden gönüllü çevirmenler ve LibreOffice
kullanıcıları Türkçe e-posta gurubu dahilindeki herkese tekrardan
selamlar.

Epey paslandık, bu pası silmek biraz da olsun kafa dağıtmak için az da
olsa vaktinizi LibreOffice Trkiye topluluk çalışmalarına aktarmaya
devam etmeyi düşünüyorsanız bu epostaya kısaca bir yanıt yazarak
grubumuzun sessizliğini bozarsanız seviniriz.

Şayet vaktim yok, artık vakit ayıramıyorum diyorsanız da, bu haklı
gerekçeye istinaden dağırım listenizden adresinizi çıkarabilirim,
eposta listesine üye iseniz, listeden çıkış talimatı epostanın
altında.

****

Gelgelelim LibreOffice'de durum nedir, gelişmeleri takip edemiyorum
diyenlere:

* LibreOffice iyi gidiye, şimdiye kadar hiç olmadığı kadar hızlı bir
geliştirme sürecinde, önümüzde 5.3 ana sürümü var. Bunun yanında
tarayıcı üzerinde çalışan çevrimiçi LibreOffice sürümleri de çok hızlı
şekilde geliştirilmekte.

* Türkiye'de de güzel işler olmakta Çanakkale'den gelen yoğun bir
geliştirici rüzgarı var, umarız devam eder, diğer taraftan da Ankara
Pardus ofisi de LibreOffice geliştirmesine katılmakta ve destek
olamkta. Kendileri bu çalışmaları kısaca tanıtan bir eposta yazarsa
çok daha bilgilendirici olur.

* Libreoffice Türkiye toplulık faaliyeti olarak maalesef atıl br dönem
geçirdik, sınırlı şekilde çevirileri %100'de tutma ve forumu aktif
tutma dışında belgelendirme vs çalışması yapamadık.

* Yapılacaklar listemizde acil işler var:

** LibreOffice Türkiye forumunda phpBB ve üyelik etkinleştirme
epostalarının "spam" klasörüne düşme veya gönderememe sorunlarında
yardıma ihtiyacımz var. Bilgisi-ilgisi olan? Üyelik onay sistemi veya
mailchimp php entegrasyonu falan...

** Pootle güncellendi ve çeviri rehberlerimiz eskidi. yeni bir çeviri
rehberi yaomamız gerekiyor. Bu işi ben üstlenebilirim ama en az 1
hafta içinde yapabilirim.

** Askbot üzerinden ask.libreoffice.org'a Türkçe bir arayüz talebi
var, burada neler yapabiliriz bakmalıyız.

** !!! Sunucu yönetimi konusunda LKD bize barındırma sağlamakta, ama
şu an çok sınırlı bir hizmet almaktayız, sadece mevcut alan adlarımız
ve barındırma var. İhtiyacımız olan alan alt-alan adları, bunlar için
veritabanları ve alan lazım. Bu noktada LKD'yi bunaltacak ve çözüme
kavuşturacak sabırlı iş takipçisi arkadaşlara ihtiyacımız var. Bu
sayede, LibreOffice Türkiye Gezegeni, Türkçe Bugzilla ve diğer
projeleri hayata geçirebileceğiz.

Şimdilik bu kadar,

Lütfen en azından Selamlari veya ben de buradayım gibi bir yanıt
yazın. Topluluk adına şu sessiz dönemi geride bırakıp güzel ve
eğlenceli faaliyetlere girişelim.

Selamlar, saygılar,
Zeki