Arkadaşlar merhaba,

Calc, Basic ve Base konularında malum sıkıntı yaşamaktayız. Bu
bileşenlerle ilgili çevirileri bu konuya hakim kişilere brakmakta
yarar var. Fakat konuya az çok vakıf olan kişiler için de şöyle bir
güzelliğimiz bulunmakta:

Bildiğiniz gibi LibreOffice birçok dilde yerelleştirilmekte, biz her
ne kadar Yardım içeriğinde geride olsak da hali hazırda bu çevirileri
bitirmiş ekipler var: mesela Almanca yerelleştirmesi.

Şöyle bir
ifadede:http://translations.documentfoundation.org/tr/libo35x_help/translate.html?unit=14538250
nasıl bir çeviri yapacağımızı bilemeyiz. görünüş o ki bir komuta
benzemekte. (yardım içeriğinde komutların anlatımları da mevcut) bu
gibi durumlarda örnek almak adına diğer dillerden faydalanabilirsiniz.

Sağ üst kısımda göreceü,niz Hesabım bağlantısına tıklayarak Ayarlar
sekmesini takip edin. Burada "Alternatif Kaynak Diller" kutucuğunda
İngilizcenin yanında diğer dilleri de seçebilirsiniz, CTRL ile(Mac'da
CMD) tuşuyla birden çok alternatif dil seçebilirsiniz. Örneğin
Almancayı seçtiğinizce, çeviri satırınızın üzerinde İngilizce dizi
altındaysa Almanca diziyi görebileceksiniz. Bu şekilde aynı kalması
gereken çevirileri veya çevrilecek kısımları anlayabiliriz diye
düşünüyorum.

Yapmanızı öneririm, bazen ipuçları insanı çok güzel aydınlatıyor.

Bu bileşenlerin yardım dosyasını çevireyim, bir yandan da öğrenirim
diyorsanız, ücretsiz İngilizce Rehber Kitaplar Wiki'de
http://wiki.documentfoundation.org/Documentation/Publications sizi
bekler :)

Kolaylıklar,
Zeki