Merhaba Muhammet hocam,

Ben de yazdığın bu mail aracılığıyla bir şeyler ekleyeyim, hem de kendimi tanıtmış olurum diye düşündüm.

LibreOffice konferansına katılmayan kişiler ya da bu toplulukla yeni yeni tanışmaya başlayanlar için: konferans yıllık olarak düzenlenmekte ve her konferansta gelecek yılın konferansının yeri açıklanmakta. LibreOffice konferansına LibreOffice katkıcıları, geliştiricileri, özgür yazılım gönüllüleri, öğrenciler, yazılıma ilgi duyanlar ve çeşitli kamu kurumlarından temsilciler de katılmakta. Konferans ek etkinliklerle birlikte bazen bir haftaya kadar uzayabiliyor. Konferans bünyesinde seminerler ve çalışma grupları düzenleniyor. Ayrıca konferans saatleri dışında toplu buluşmalar, gece hackathonları gibi eğlenceli etkinlikler de oluyor. Bugüne kadar konferans düzenli olarak her yıl Avrupa'dan şehirlerde yapıldı, bu yıl ise ek olarak oradaki çok aktif ve büyük topluluğu nedeniyle Endonezya'da da normal takvimin dışında bir konferans düzenlendi. Geçen yıl biz de ULAKBİM, Pardus Projesi LibreOffice ekibi olarak Muhammet hocamla Roma'daki yıllık konferansta bulunduk. Yine Türkiye'den özgür yazılım ve LibreOffice'e gönül veren/katkı sağlayan Necdet Yücel hocamız, Gülşah Köse ve Ali Işıngör de katılım sağlamışlardı. Farklı etkileşimler, konusunda uzman kişilerle yapılan bilgi alışverişleri, konferansın sıcak ortamı tekrar edilesi bir deneyim olarak bizim hafızamıza kazındı. Türkiye'den isimlerini saydığım kişilerin yanı sıra biz de ULAKBİM bünyesinde ve Belge Vakfı (The Document Foundation) üyesi olarak Muhammet Kara hocamla birlikte LibreOffice projesine iki yılı aşkın bir süredir kod, çeviri, pazarlama ve etkinlik düzenleme olarak katkı sağlıyoruz. Daha önce düzenlediğimiz LibreOffice hackathon ve seminerlerinde özellikle genç öğrenci birçok arkadaşımızın kodlamaya ilgisini ve özgür yazılıma merakını gördük ve burada başlayan ilginin sonrasında devam edici olması da bizi sevindirdi. Türkiye'de yapılacak bir etkinlikte bu ilgi ve merakın daha geniş bir kitleye hitap edeceğine ve büyük katkılar sağlayacağına çok inanıyorum. Bu yüzden ne kadar gönüllü olursa, ister organizasyon düzenlemesinde doğrudan yer alma, ister konferansla kalabalık bir kitleyi buluşturma, isterse e-posta gönderme de olsa sizlerden dönüş yapanların çok önemli etkisi olacaktır. Yazdıklarımdan bu konferansın Türkiye'de yapılmasının beni ne kadar heyecanlandırdığını anladığınızı düşünüyorum, umarım bu gerçekleşir ve o topluluk havasını burada biz de soluruz.

LibreOffice Türkiye posta gruplarında çok etkinlik yok, o yüzden yanıt dönüşü olmayabilir ama bu davetleri okuyan katılımcılar olarak katkı sağlayabileceğini düşündüğünüz, umduğunuz insanları da yönlendirmeniz olumlu olacaktır. Belge Vakfı konferansa ev sahipliği yapacak ekip için en az beş üye sayısına sahip olmasını uygun görmekte ama bunda belirlenmiş bir üst sınır yok [i]. Bu yüzden herkes farklı bir şekilde katkı sağlayabilir.

Tekrar görüşmek dileğiyle,
Gökhan

[i] https://wiki.documentfoundation.org/Events/2019/LibreOffice_Annual_Conference/Call_for_Location