Hej!1)
Finns det något bra (enkelt) sätt att radera många tomma rader i Calc?
I dag stötte jag på ett kalkylblad på ca 20.000rader (varav nästan hälften var tomma rader.)
Min önskan var att om det är 1st tom rad - "deleta" raden, men om det år 2st tomma rader efter
varandra - behåll den ena.
Funderade på att öppna en ny flik och försöka skriva en formel (men misslyckades....)
(Efter en massa formler lyckades jag lösa detta - men hur skulle du har gjort?)

2)
Några av raderna (ca 100st i ovanstående exempel) önskade jag flytta 3st celler 1steg till höger -
men det misslyckades jag med.
Skrev en formel som påvisade just dessa rader, sedan tog jag "autofilter" och valde bara dessa
rader.
Tänkte markera önskade celler och kopiera dessa ett steg till höger - men det går inte...
Finns det något annat sätt att flytta valda celler ett steg till höger?

3)
På Blad2 angavs en formel för att hämta information från Blad1 (t.ex. i Blad2 cell A1 skrev
=OM($Blad1.A1<>"";Blad1.A1;"")Detta fungerar (om cellen A1 i Blad1 är tom blir det inte en "0":a i
A1 Blad2 och om inte celler/rader kopieras och raderas på Blad1.
Finns det någon formel eller... som kan överföra attribut från en cell till en annan cell?
ex. Om texten på Blad1 A1 har stort typsnitt i blått med fet-stil - är det möjligt att ange en
formel för att få samma text med samma format i cell A1 på Blad2?
4)
När jag försökte lösa pkt 1 ovan började formlerna bli lite "komplexa", men insåg problemet med att
sätta ihop flera formler.
(Jag lyckades inte så bra )ex. sätta ihop OM() och OCH()  till samma formel (för det är väl inte
möjligt att ange flera formler i samma cell?)
Hur gör man? (Jag får väldigt långa formler och ofta "error")
5)
Nu med ett blad fullt med formler känner jag bara till ett sätt att hantera.
Markera hela sidan och kopiera allt till en ny sida, samt klistra in text / nummer och ev. datum
och ev. formateringar.
Då får man en ren sida utan formler...
Är det så man ska göra?

//Jan