Jag förstår fortfarande inte vad som inte fungerar.
Hur ser det ut när du väljer "visa /  sidbrytning"?

Det är ganska många kolumner som du önskar få med på samma sida.
(18st) det innebär att varje kolumn inte får vara mer än ca. 1cm bred.
i sig inte ett problem.

Jag gjorde följande test
- Visa / Sidbrytning
- Numrerade A1 = 1, B1=2, ..., R1=18 samt A2= 2, A3=3, ..., A32=32
   ( Med standarinställningar - Liberation Sans 10dpi - kolumnbredd 2,31cm - marginaler 2cm runtom hela sidan samt Sidfot & sidhuvud )
Detta resulterade i 3st sidor från vänster till höger.

Eftersom jag i detta läge (Visa / Sidbrytning) kan påverka var sidbrytningen ska ske - gör jag det.
Jag drar ut sidan (blåa kantstrecket) till sista kolumnen (mellan R och S)

Väljer jag nu "Förhandsgranska" ryms hela mitt test på samma sida.
(men texten är väldigt liten - på gräns oläslig, under förhandsgranska - har dock inte skrivit ut testet.)

Går jag tillbaka till att visa sidan.
Markera alla kolumner, samt höger-klickar på "huvudet" (A,B,C,D...) och väljer "B_ä_sta bredd..." Anpassas alla kolumner till den minimala bredden för alla kolumner (vilket blir ca 0,68cm *18 = ca 12cm)

Visas nu sidan i "förhandsgranskning" kommer alla kolumner och rader att visas i ett hörn (ca 1/16 del av ett A4:a)

Väljer jag att dra i skalningsreglaget (från - till +) ovanför kalkylbladet, kommer mina "siffror" att kunna fylla hela A4-sidan.

Är det något av detta som du har problem med?

//Jan