Hej Jan!

Jag vet inte exakt vad som kan orsaka dina bekymmer, man jag försökte kopiera in ditt exempel och bryta ned dina formler till delfunktioner. Inte heller de fungerade för mig, så jag började titta på de data som är nycklar, och fann då att åtminstone jag vid kopieringen fått en massa slasktecken på slutet. Jag vet, att det är mycket viktigt att de två strängarna man jämför, verkligen är helt lika, och då kan sådana här skräptecken sabotera jämförelsen. Jag föreslår alltså, att du kontrollerar data i kolumn H, så att den verkligen är ren.

Hälsningar
Kaj