Underbart!
Tack!
Precis vad jag sökte.

(ANTAL.OMF / SUMMA.OMF) Verkligen användbara instruktioner.
På svenska verkar även dessa vara odokumenterade (gäller även ANTAL.OM)
SUMIFS och COUNTIFS verkar inte vara översatta till svenska.
COUNTIF är översatt, men inte ordet "COUNTIF :-)

Är det ett svagt stöd för den svensk översättning för LibreOffice gäller det även OpenOffice?

//Jan