Hej Gunilla

Om så är fallet att det är en artikel som ska tryckas så ska du självfallet
hålla den för dig själv tillsvidare. Hade jag varit du så skulle jag nog
valt att gå tillbaka en version alternativt testat med LibreOffice 5.1 har
du tur så är problemet redan funnet och åtgärdat där.

Det kan förstås vara värt att först dubbelkolla att de ställen där texten
blinkar så att inte teckeneffekten blinkande har blivit aktiverad. För att
göra detta markera den blinkande texten (eller något ord däri) och
högerklicka sedan. I högerklicksmenyn väljer du Tecken... I dialogen som
visas går du till fliken Typsnittseffekter och tittar efter kryssrutan
Blinkande. Den ska förstås inte vara ikryssad.
Jag har lite svårt att tänka mig att det är detta som är problemet men är
det, det som är problemet så är det hela enkelt åtgärdat.

Om du tänkt gå tillbaka till en äldre version och inte kvar
installationsfiler så kan du hitta alla tidigare versioner här:
http://downloadarchive.documentfoundation.org/libreoffice/old/

Vill du exempelvis ha tag på LibreOffice 4.4.7 till Windows hittar du den
här:
http://downloadarchive.documentfoundation.org/libreoffice/old/4.4.7.2/win/x8
6/

/Niklas