Hej Ingrid

Först och främst borde jag väl säga att programmet Draw borde vara ett bättre alternativ för att skapa annonser. Men nu kan det ju vara så att du fått en annons från något annat håll och därigenom har behov av att använda Impress. Hur som helst...

Det är förstås alltid frustrerande att höra att sådana problem finns i programmet. Jag minns att det var en hel del fall med liknande problem i bland annat 4.0-serien men jag har inte råkat ut för det på länge. Om du har kvar programmet skulle du kunna vara vänlig att öppna det och gå till menyn "Hjälp" och välja "Om LibreOffice". I dialogen som visas står det vilken version du har installerad. Om det är 4.3 eller senare så vore det bra om du kunde meddela det här så att vi kan skapa en buggrapport, och i förlängningen även se till att problemet blir fixat.

Om du har en version som är äldre än 4.3.x så skulle jag starkt rekommendera att du laddar ner en nyare version, förslagsvis 4.3.5. Om du går till sidan: http://sv.libreoffice.org/ladda-ner-libreoffice/ och tittar strax under de gröna nedladdningsknapparna så ser du texten*Ändra version: *klicka på länken 4.3.5 och klicka sedan på nedladdningsknapparna för att ladda ner de senaste installationsfilerna.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson