God morgon.

Nu lyckades det :)
(har försökt återskapa problemet en tid men inte lyckats)
Nu hände det helt spontant när jag inye försökte.

Så här: kopierat inom samma kalkylblad, fråncellen format Arial 10, målcellen Arial 10
 !   kopierar del av innehållet från inmatningsfönstret   !
klistrar in bakom det som finns i målcellen förut i format Arial 10
det inklistrade blir mindre
Det händer inte om jag kopierar hel cell.

test: kopierar det inklistrade från inmatningsfönstret och klistrar in i inmatningsfönstret på en
tom cell
Då krymper texten ytterligare till Arial 5,5.

Det byter inte font men det kanske beror på att det är måndag :)
Alltså jag tror det är en bug.

kopia på filen till listan eller Niklas ?