Hej Jan

Känner väl igen problemet, om än det var väldigt länge sedan jag råkade ut för det nu. Jag minns det främst från tiden då jag körde OpenOffice. Jag har tyvärr ingen bättre lösning att erbjuda än den du redan upptäckt (döda processerna). När en process väl låst sig så skapas nya processer varje gång någon försöker öppna programmet. Möjligt att problemet var vanligare i tidigare versioner av Windows och att det är därför jag inte drabbas i dagsläget. Å andra sidan skriver jag aldrig ut dokument direkt från utforskaren så det ska inte avskriva det som ett problem.

Med vänlig hälsning
Niklas Johansson