To chyba nie jest bug - formaty są najwyraźniej przypisane do języków,
pomocnym obejściem może być własny szablon nowego pustego dokumentu z
określonym stylem dla komórki z datą.
1. W ustawieniach języka i lokalizacji LO zostawiamy polskie
2. Tworzymy nowy pusty dokument
3. F11 - Style i formatowanie - klika Pan prawym i Nowy
4. Nazywamy styl "Data", w "Liczby" wybiera Pan np. Angielski (USA) i z
niego ulubiony format daty, OK
5. Plik -> Szablony -> Zapisz, nazywamy szablon i zapisujemy w grupie
"Domyślnie", OK
6. Plik -> Szablony -> Zarządzaj,  z lewej klikamy 2 razy grupę
Domyślnie, klikamy swój szablon, z prawej przycisk Polecenia i Ustaw
jako szablon domyślny, Zamknij
7. Tworzy Pan nowy dokument, pod F11 powinien być widoczny styl "Data";
w Narzędzia -> Dostosuj może mu Pan przypisać skrót klawiaturowy.

Przed zapisaniem szablonu może Pan też ustawić style np. dla ulubionych
formatów liczb czy walut. Proszę dać znać czy się przydało :)

Pozdrawiam,
Bartosz Pietraszko