Beste Rob,

Hierbij even het antwoord dat ik met CALC ben begonnen. In Calc heb ik een hoofdtabel gemaakt en
daar heb ik 6 aangepaste tabellen van afgeleid. De afgeleide tabellen bevatten gegevens van het
hoofdtabel.
Nu heb ik een probleem. Als ik een record verwijderd heeft dat invloed op de afgeleide tabellen dat
niet wordt bijgewerkt. Daar heb ik geen oplossing voor kunnen vinden.
Dat was voor mij de reden om over te stappen naar BASE en mijn vroegere studie van SQL van de stal
te halen waar dit wel mogelijk is. Hier wordt namelijk de query aangeroepen van het hoofdtabel. De
hoofdtabel wordt bijgewerkt en voorzien zijn van de laatste gegevens en daarmee up to date. Vandaar
mijn keuze voor BASE

Kortom ik ben er nog niet helemaal uit en zal mijn boek van Rick van der Lans (Database goeroe) van
de stal moeten halen

Hopelijk is het je nu duidelijk waarom die keuze.

Groeten,

Aleidus

Op 8 apr. 2018, om 19:54 heeft Rob Westein <rwestein@planet.nl> het volgende geschreven: