Op zo 10-03-2024 om 09:56 schreef joopvlam - google:
Ik wordt al enige tijd geconfronteerd met iets merkwaardigs waar ik nog steeds geen oplossing voor
gevonden heb.

In Calc kan ik rechts klikken op een leeg gedeelte van een cel en dan van de inhoud een kopie maken
en daarna in een andere lege cel plakken.
Voor zover de cel een voldoende leeg gedeelte rechts van de inhoud (tekst) heeft komt het nodige keuze menu.
Echter, als de cel "vol" zit, i.c. er is geen leeg deel meer zichtbaar of loopt over in de
naastgelegen cel, wordt de tekstinhoud blauw en kan ik alleen de tekst aanpassen. Dus alleen tekstuele
aanpassingen.

Wat doe ik fout en wat is de charmante oplossing? Nu verwijder ik de tekst (en parkeer dat even in
een vrije cel) en kopieer de cel waarna ik de tekstinhoud weer terugzet. Nogal omslachtig maar
doenbaar, ik heb niet ál teveel van die cellen.

Dit is wel heel omslachtig. Het komt neer op drie keer kopiëren, en als ik het verhaal goed volg
kopieer je dan eigenlijk een lege cel.
Het zou niet moeten uitmaken waar je in de cel rechtsklikt. Je kunt ook Ctrl+C gebruiken. Als het
wel uitmaakt probeer het dan eens met een nieuw profiel.

--
Alex.