zoals in eerdere mails gezegd ben ik aan het overstappen van Excel naar LO voor wat het gewone gebruik van Calc aangaat (dat is zonder macro's trek  ik mij nu na een week al aardig uit de slag
voor  wat macro's aangaat worstel ik nu met volgend probleem
ik heb de macto "smartcopy" genoemd  de bedoeling is in het algemeen een reeks gegevens nar een bepaald plaats te copiëren dat kan een vaste gegevens reeks zijn of een bereik van veranderlijke lengte en de pallats waar de gegevens moeten komen is veranderlijk vb aan het einde van een groeiende lijst
hoe werkt dat (=zou het moeten werken)
via tekstmanipulatie via een aantalfunktie zet ik in een bepaalde cel (h5) het bereik dat moet gekopiëerd worden bvb b5:d12
analoog komt er dan in H8 bvb a34
Het is bekend (ook in Excel dat je wel een range kunt definiëren via een indirect functie maar dat die dan wel niet in het "naamvenstertje staan
maar in VBA kan je ze nog oproepen
ik heb dus in mijn macrocode de  en analoog omweg gebruikt via dim ...as tring en dan die string de inhoud gegeven via getcellbyname en analoog voor de doelcel
Macro is in bijlage maar die wil niet werken
overigens weigert de step by step knop ook dienst zogezegd omwille van beveiliging maar die stond OK

wat doe ik fout ??????
Julien