Goedemiddag,

Dat is idd een vervelend probleem. Heeft deels ook te maken met hoe het operating system omgaat met deze vast gepinde bestanden. Ik begreep dat dit probleem in Windows 10 is opgelost. (takenbalk wordt beheerd door Windows).

Een oplossing zou zijn om in Calc "Recent geopende documenten" te gebruiken. Ik heb een lijst van 25 documenten.

Indien je meer documenten verwerkt dan je favoriete documenten, dan is het misschien handig om een Calc sheet aan te maken met alle favoriete (pinned) documenten.

In een cel kan je een koppeling maken naar een document. zodra je een document wil openen dubbelklik je erop en het document wordt geopend.

in veel operating systems is een een mogelijkheid om bestanden als favoriet te markeren. Deze zijn dan binnen het operating system te zien als lijst.

mvg,

Rob